Något

2010-05-13 @ 11:39:58 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()
Hahaha, seriöst jag får ångest. Lars Vilks. 
The attention whore. 
Alltså, vet ni? Allt detta hat påminner mig om typ hur Voldemort ville utrota alla mugglare. Eller ja, varför tala om fiktion när det hänt på riktigt? 
Hitler? SS? 
Fucking hell, sluta hata. Det är inte så att världen är uppdelad i människor och aliens. Alla är av samma ras. Ingen har gjort rätt i den här incidenten. Varken Vilks eller människorna som tar till våld. Liksom, ja Vilks är attention whore. Det är verkligen skitbra med yttranderättsfrihet. Men ni glömmer fan att det finns något som heter hets mot folkgrupp. Som faktiskt är ett brott. Det är en jävligt tunn linje och jag anser att Vilks tog mer än ett steg över. Och nej, det ger ingen rätt att slå upp folk, bränna flaggor och överreagera över sånt strunt. 

Det är pinsamt, verkligen. Dumma människor. Jag har förlorat hoppet om mänskligheten. 

Kära Tellus, jag lider med dig.

Kommentarer
Postat av: amanda

snygg blogg !

hoppas du får en skön torsdags dag ! :D

kram

2010-05-13 @ 12:27:01
URL: http://maandiee.blogg.se/
Postat av: lars v

det är verkligen inte yttrandefrihet när man blir attackerad för sina åsikter??

2010-05-16 @ 15:18:23
Postat av: jag

svar: nej, tyvärr är det inte det. men lars vilks gick långt över gränsen. så pass långt att han rörde vid ett annat brott.

sen försvarar jag ingen. jag tycker båda sidorna har gjort fel.

2010-05-16 @ 16:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback