I can't get no satisfaction.

2010-06-06 @ 17:46:50 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()
Alltså. Herregud. Igår. IGÅR med stora bokstäver.
Jag och Dilan åkte ut vid kvart i sex och var framme i Berglalalla bion vid sex där kön var. Jag fick nummer 118. Lite bitter men jag får skylla mig själv. Eller nja, jag skyller på pappa.
Vid åtta flyttades kön till Ullevi och vi var lite superior för vi fick gå före dom som ställt sig vid ullevi och inte biografen där kön var. Jag köade med benke. Det var nice! Jag var astrött men det kände jag inte av först än innan insläppet. Vi gick till netto, pratade, hon våldtog min plånbok och pratade med människor. Vid insläppet ställde jag mig längst fram vid mike. Nöjd med platsen!
Förbanden var försenade. Mina ben vek sig hela tiden för jag var så satans trött. Hon bredvid var ett jävla miffo som jag fick sinne på. Vissa har inte vart på konsert innan märkte jag. Innan ens förbanden gått på bars flera tjejer över. En hade till och med kräkts ner sig. Illa.
Johnossi entrade scenen och hade sån sjuk energi. Grymma var dom! Jag somnade nästan under Joan Jett dock. Bra var hon men jag var så satans jävla trött!
The pink bunny kom på innan green day och var hetl jävla underbar som vanligt. Hehe. Song of the century kom på, jag dog. Jag sjöng halsen av mig. Tré kommer helt plötsligt in. Jag dör mer.
Konserten var så bäst att jag inte vet vad. Mike och jag connectade. Inte konstigt i och med att jag var helt jävla utflippad. Hahahaha. Fast ne, inte så. Men jag sjöng med alla old school låtar vilket ingen gjorde i min front. Och vid longview gav han mig en menande blick när alla räckte upp handen för att gå upp på scen, sedan gav han en blick mot Billie och gick sedan och viskade i hans öra och pekade på min sida. Billie tog upp någon annan dock. Surt. Men men! Billie kommer till vår sida, jag får en slängkyss. That's what you get for being an awesome fan! Haha nej men ja. Vi fick höra flera rare låtar. Eller nja, men låtar som inte spelats denna turné. Nice guys finish last, burnout, jesus of suburbia, when it's time och give me novacaine. I slutet spelar Billie Good Riddance akustiskt och ensam. Mike sitter på scen. Han ber en vakt komma och lägger nått i hans hand. Vakten kommer fram till mig och ger mig ett plektrum. Blev så attans glad alltså! Sedan la mike en "i love you" -handen på hjärtat- när jag vinkade goodbye. Teenie alert på mig där men let's ignore it.

Alltså. Jag kan inte förklara med ord hur bra det var. Fan vad bra dom är. Världens bästa band.

Kommentarer
Postat av: veronica

bergakungen!

alltså va i helveteeeeeeeeee....joan jett ftw <3!!!

tappa förfan inte bort plektrumet!rama in de ;;;_

2010-06-06 @ 20:46:57
URL: http://mantheniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback